Hiervoor introduceert het Nederlandse uitzendconcern het overkoepelende merk USG Professionals. ,,Duidelijkheid in de merkenportefeuille is nodig om de internationale expansie vleugels te geven”, aldus operationeel directeur Hubert Vanhoe tegen de krant.

„De focus op dit marktsegment past in de strategie die we in 2012 hebben uitgestippeld. Wij willen meer gewicht geven aan het detacheren van hbo-plussers. De komende jaren wordt in Europa een grotere vraag naar hoger opgeleide mensen verwacht. Daarnaast levert dit segment meer rentabiliteit op dan algemeen uitzenden”, zo zegt de bestuurder.

Wereldwijd

USG People is nu nog niet actief buiten Europa. „Maar op termijn moet niets ons meer tegenhouden om ook elders in de wereld in deze niche een interessante speler te worden”, stelt Vanhoe. De rebranding van de merknamen start als eerste met een grote mediacampagne in Nederland, België en Frankrijk, de drie landen waar het uitzendconcern nu het meest actief is.

USG meldde maandag in een persverklaring met USG Professionals een ,,gezonde groei” te willen realiseren, zonder dit te specifiseren. In 2012 groeide de professionele tak van USG autonoom, maar ook door de overname van Control.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl